Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2021-09-13
Zakupy w dyskontach: Gdzie cieszą się największą popularnością?

Dyskonty wygrywają na rynku handlowym. Już 70% konsumentów na zakupy spożywcze wybiera się właśnie do tego typu sklepu – wynika z najnowszego badania CBRE.

- Konsumenci mają do wyboru wiele formatów sklepów spożywczych. To m.in. sklepy sieciowe w formule „convenience”, czyli blisko miejsca zamieszkania, tradycyjne sklepy osiedlowe, dyskonty, średniej wielkości hipermarkety i supermarkety, a także specjalistyczne sklepy, np. z żywnością ekologiczną. W ostatnich latach obserwowaliśmy wiele zmian na rynku. Niektóre marki były przejmowane przez inne sieci spożywcze, poszukiwano nowych formatów działalności, rozwijano strategię „omnichannel”, czyli spójnego łączenia różnych kanałów komunikacji z klientem. Zmniejsza się też powierzchnia sklepów spożywczych w dużych centrach, a zwiększa w parkach handlowych. Intensywnie rozwijają się sieci „convenience”, czemu sprzyja boom mieszkaniowy. Widać również coraz więcej wdrażanych ekologicznych rozwiązań – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Dyskonty najczęściej wybierane
Zmiany wprowadzane przez sieci spożywcze to konsekwencja preferencji i oczekiwań klientów, które ewoluowały już wcześniej, ale pandemia je uwypukliła. To co się nie zmieniło to miłość do dyskontów, w których najczęściej zakupy spożywcze robi 70% klientów. Największą popularnością dyskonty cieszą się wśród osób z małych miast (do 20 tys. mieszkańców), w których za takimi zakupami opowiedziało się 78% zapytanych. Wśród wszystkich badanych 14% żywność kupuje zazwyczaj w dużych super- lub hipermarketach, a 12% w małych sklepach osiedlowych. Wyłącznie w małych sklepach osiedlowych zakupy robi 8% respondentów, ale aż 38% przyznaje, że zdarza się im zaglądać do nich po drobne zakupy.
Zakupy spożywcze lokalnie
Dla zdecydowanej większości osób duże znaczenie podczas wyboru sklepu na zakupy spożywcze ma jego odległość od miejsca zamieszkania. Niezależnie od preferowanego formatu sklepu 82% przyznało, że ważne jest, aby był blisko domu. Ten czynnik nie ma większego znaczenia dla 18% badanych.

- W pandemii wzrosło znaczenie odległości sklepów od miejsca zamieszkania. Obserwujemy to nie tylko w rozwoju sieci małych sklepów spożywczych, które można spotkać już niemal na każdym rogu, ale także zwiększaniu udziału w rynku parków handlowych, położonych w małych miastach i na obrzeżach, blisko dużych osiedli - dodaje Magdalena Frątczak.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Polacy zmieniają sposób robienia zakupów
-Frisco.pl wkracza do Krakowa
-Zmiany w handlu uderzają w małe i wielkie sklepy
-Organizacje rolnicze: Ostatnie propozycje Brukseli idą za daleko
-Copa-Cogeca: Trzeba zachować zdrowy rozsądek w reformowaniu WPR
-Polacy chcą bardziej ekologicznych sieci handlowych (raport)
-Jak pandemia wpłynęła na zwyczaje zakupowe i płatnicze w Polsce?
-Millenialsi chcą pracować zdalnie non stop (analiza)
-ZPP: Zmiany podatkowe w Polskim Ładzie zbyt płytkie
-Zakupy w dyskontach: Gdzie cieszą się największą popularnością?
-Związkowcy z Biedronki przeciwni pracy w niedziele niehandlowe
-Niemcy: Duża sieć będzie sprzedawać mięso tylko z niemieckich świń
-Fikcyjny zakaz handlu w niedziele
-Turyści w kurortach zamiast restauracji wybierali dyskonty


 
Archiwum
- Wrzesień 2021
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.