Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-12-03
Ekspert: Duże koncerny piwne w Polsce boją się małych browarów, dlatego biorą się za przejęcia

Duże koncerny piwne w obawie przed utratą konsumentów na rzecz regionalnych i rzemieślniczych piw mogą wziąć się za przejęcia tych mniejszych browarów, tak jak zrobiła to Grupa Żywiec decydując się na zakup Browaru Namysłów. Na rynku do wzięcia jest jeszcze Van Pur czy Browary Regionalne Jakubiak - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz z firmy doradczej Saski Partners.

- Przejęcie Browaru Namysłów przez Grupę Żywiec jest typową transakcją konsolidującą rynek. Namysłów to jeden z największych browarów regionalnych z kilkoma rozpoznawalnymi markami, które bardzo dobrze uzupełnią obecne portfolio Żywca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz.

- W latach 2000-ych na polskim rynku piwa doszło do konsolidacji marek. Duzi producenci: Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Carlsberg, promowały kilka głównych marek, przeznaczając na nie duże budżety marketingowe i eliminując marki drugorzędne np. EB czy Leżajsk - dodaje.

I podkreśla, że około dziesięciu lat temu rynek zaczął się zmieniać.

- Konsumenci zmęczeni wąską ofertą dużych browarów, zaczęli chętniej spoglądać na produkty browarów regionalnych oraz rodzących się browarów rzemieślniczych. Trend ten stał się na tyle istotny, że koncerny również zaczęły rozszerzać swoją ofertę – stąd odrodzenie marki EB, poszerzenie marki Żywiec o nowe odmiany, np. Białe czy Amerykańskie Pszeniczne, wprowadzenie oferty radlerów w Warce czy Okocimiu, albo podbój rynku przez linię napojów piwnych Somersby w ofercie Grupy Carlsberg – mówi Tomasz Pasiewicz.

Czytaj też: "Grupa Żywiec po przejęciu Browaru Namysłów chce być najbardziej podziwianą firmą w branży".

Duzi boją się małych. Przejęć może być więcej
Zdaniem Tomasza Pasiewicza duże koncerny boją się odejścia konsumentów i być może dlatego Grupa Żywiec zdecydowała się przejąć Browar Namysłów i jego klientów.

- Duzi gracze nadal obawiają się, że część konsumentów może na trwale rozsmakować się w coraz szerszej ofercie piw regionalnych i rzemieślniczych. Prawdopodobnie właśnie dlatego Grupa Żywiec zdecydowała się przejąć Browar Namysłów i jego klientów – mówi Tomasz Pasiewicz.

- Dzięki temu nie musi samodzielnie budować nowego brandu. Wykorzystała też dogodny moment, w którym konkurent - Kompania Piwowarska, po niedawnych zmianach właścicielskich (nabycie przez grupę Asahi) prawdopodobnie na nowo formułuje strategię rozwoju rynkowego. Czas pokaże, czy nabycie Browarów Namysłów pozwoli Grupie Żywiec trwale zwiększyć udziały rynkowe – dodaje.
- Pytanie też, jak zareagują dwaj pozostali duzi gracze, czyli Kompania Piwowarska i Carlsberg - na rynku jest jeszcze grupa Van Pur czy Browary Regionalne Jakubiak - mówi też partner w Saski Partners.

Grupa Żywiec poinformowała wcześniej w listopadzie o zawarciu umowy z Chicago Poland Investment Group, LLC, dotyczącej nabycia przez Grupę Żywiec 100 proc. udziałów w Browarze Namysłów Sp. z o.o. Cena podstawowa transakcji została ustalona na kwotę 500 mln zł. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Saski Partners to firma, która zajmuje doradztwem przy fuzjach i przejęciach spółek w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, pomaga pozyskiwać kapitał na rozwój na rynkach akcji oraz instrumentów dłużnych, a także wspiera procesy restrukturyzacji finansowej firm.

Źródło: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-PAIH: Euroazjatycka Unia Gospodarcza bramą na Wschód dla polskich firm
-PAIH: Będą kolejne rundy programu Polskie Mosty Technologiczne na nowych rynkach zagranicznych w 2019 r.
-Zjawisko GMO nie spotkało się ze zbyt wielką akceptacją
-Raport KE o perspektywach poszczególnych branż rolno-spożywczych na lata 2018-2030
-Prawnicy o nowelizacji Ustawy o przewadze kontraktowej
-Ekspert: Najbliższe miesiące przyniosą stabilizację wielkości zatrudnienia
-Porazi nas drogi prąd. Wyhamują inwestycje
-Czy Brexit zniszczy polski transport?
-PARP dofinansuje nowe Sektorowe Rady ds. Kompetencji
-Ekspert: Wejście polskiej firmy spożywczej na rynek francuski możliwe jest tylko poprzez przejęcia
-KRIR: Pomoc de minimis będzie wznowiona po 1 stycznia 2019 r.
-Badanie: Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla Polaków
-Koszyk cen: Dyskonterzy grają agresywnie, ale podwyżek nie są w stanie zatrzymać
-Sieci handlowe nie obędą się bez geofencingu


 
Archiwum
- Grudzień 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.