Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek owoców i warzyw
www.netb.pl
2021-01-04
Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w tym roku o 30 proc.

Ten rok był dla rynku żywności ekologicznej szczególny. Wzrosty i spadki sprzedaży obserwowaliśmy w zupełnie innych miesiącach niż w poprzednich latach, a wprowadzane na bieżąco obostrzenia praktycznie od razu wpływały na zachowania konsumentów. Jedno jest pewne – był to rok świadomych wyborów żywieniowych, czego dowodem jest 30% wzrost sprzedaży żywności ekologicznej – mówi Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Rynek żywności ekologicznej już od kilku lat notuje wzrosty. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, chętnie czytają etykiety produktów. Epidemia koronawirusa przyspieszyła ten trend, ale wprowadziła również dużą nieprzewidywalność. Klienci emocjonalnie reagowali na wprowadzane obostrzenia.

Jak tłumaczy Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej, wahania liczby kupowanych produktów w tym roku zupełnie nie pasowały do schematów obserwowanych w poprzednich latach, np. zamiast boomu, który standardowo przypada na wrzesień, mieliśmy wzrosty sprzedaży w sierpniu.

– Mimo braku przewidywalności to był dobry rok dla rynku żywności ekologicznej. Branża zanotowała średnio 30% wzrost rok do roku, podobne wyniki uzyskaliśmy w Farmie Świętokrzyskiej. Rozwinęły się też zakupy online. Tylko w naszym sklepie biozfarmy.pl w czasie epidemii sprzedaliśmy o 135% więcej produktów niż w podobnym okresie w 2019 roku – mówi.

– Konieczność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków, trudna sytuacja w rolnictwie związana m.in. z niesprzyjającymi warunkami pogodowymi oraz niskimi cenami warzyw i owoców to wyzwania, z którymi mierzyła się każda firma działająca na tym rynku. W Farmie Świętokrzyskiej, dzięki dużemu wysiłkowi pracowników, ale też rosnącej świadomości konsumentów, poradziliśmy sobie bardzo dobrze. Sprzedaliśmy więcej produktów, rozwinęliśmy nasz sklep internetowy i zdobyliśmy certyfikat IFS Food 6.1. To jeden z najbardziej restrykcyjnych systemów bezpieczeństwa żywności, który dotyczy przede wszystkim jej produkcji oraz pakowania artykułów spożywczych – dodaje.

Sytuacja na rynku żywności jest dynamiczna i zależy od aktualnych warunków epidemicznych, więc trudno dokładnie przewidywać kolejny rok. Są jednak trendy na tyle silne, że ich wzrost jest niemal pewny.

Jak wymienia właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej, pierwszy kierunek to rozwój certyfikowanych produktów ekologicznych. W 2020 ten rynek urósł o 30% i wszystko wskazuje na to, że będzie rozwijał się dalej, razem z rosnącą świadomością konsumentów.

– Jedną z nowości, które w ostatnich miesiącach obserwujemy w naszym sklepie, jest bardzo duży wzrost sprzedaży niepasteryzowanych kiszonek – aż o 80%. To produkty, które zawierają żywe kultury bakterii wspomagające odporność i układ pokarmowy, szczególnie ważne w pandemii, co jest kolejnym dowodem na większą świadomość konsumentów. Kolejny trend to weganizm. Na rynku pojawia się mnóstwo wegańskich produktów i to nawet u producentów tradycyjnych wędlin czy przetworów. Są szczególnie popularne wśród młodego pokolenia, dlatego łatwo przewidywać, że ten trend będzie cały czas rozwijał się w stałym tempie. Ostatni trend to przenoszenie się zakupów do internetu. Wymusi to zmiany na rynku, związane m.in. z wyspecjalizowanymi usługami dostawy produktów żywnościowych – uważa Łukasz Gębka.
Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Rzeczpospolita
-Giełda Goławin: wzrosły ceny skupu truskawki
-Czereśnie 2021 - jakie ceny za pierwsze krajowe owoce?
-Kawa na giełdach najdroższa od ponad 4 lat
-Truskawki: w hurcie ceny już spadły. Pośrednicy utrzymują drożyznę
-Maliszewski: Polskie owoce są bezpieczne!
-Duże przejęcie na rynku mrożenia żywności
-Rynek cydru. Pierwsze wzrosty od wielu miesięcy
-Olewnik: Inwestujemy w zamienniki zachowując mięsne DNA
-Mirosław Łuska: Niskie temperatury uderzają w producentów papryki
-Rosja: rosną ceny marchwi
-Ceny jabłek wysokiej jakości będą rosnąć
-Belgijskie zapasy owoców: mniej jabłek, więcej gruszek
-Brazylia: Mimo suszy produkcja pomarańcz w sez. 2020-2021 wzrośnie o 14%
-Śnieżyca Filomena powoduje spore straty w hiszpańskim ogrodnictwie


 
Archiwum
- Czerwiec 2021
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.